.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گمانه زنی ها شروع شد ؛
قالیباف رئیس می‌ماند یا استعفا می‌دهد؟
گمانه‌زنی‌ها درباره رئیس شدن یا نشدن قالیباف از همین حالا شروع شده و به نظر می‌رسد که رقابت پیش رو برای رئیس فعلی مجلس خیلی آسان نیست.
قالیباف رئیس می‌ماند یا استعفا می‌دهد؟

 آرمان ملی نوشت: مجلس دوازدهم هنوز تشکیل نشده و تکلیف برخی کرسی‌های آن نیز مشخص نیست؛ دعواها و گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه ریاست اما از همین حالا شروع شده است. دلیلش هم آن است که محمدباقر قالیباف برای رئیس ماندن رقبای سرسختی دارد. از منوچهر متکی، مرتضی آقاتهرانی ، حمیدرضا حاجی بابایی، سیدمحمود نبویان، علی نیکزاد، مجتبی ذوالنور گرفته تا حمید رسایی که اخیرا به مدد طیفی در صداوسیما پر سروصدا‌تر از همیشه ظاهر شده است.

 

برخی از تحلیلگران معتقدند که قالیباف بدون کمک‌هایی از بیرون مجلس و لابی‌گری‌هایی که لازم است به کرسی ریاست نخواهد ریاست و سرنوشتی مشابه حدادعادل در مجلس هشتم خواهد داشت. برخی دیگر اما باور دارند که قالیباف موفق به جلب همراهی برخی نمایندگان حتی از طیف اصلاح طلب و روزنه‌گشا و مستقل خواهد شد و می‌تواند از جایگاه هیات رئیسه پایین نیاید.

 

تکلیف این موضوع تا خرداد ماه مشخص خواهد شد اما نگاهی به گمانه‌زنی‌ها و اظهارنظرها در این باره تا حدی وضعیت را مشخص خواهد کرد. مثلا پزشکیان، نماینده مردم تبریز می‌گوید: «اگر قرار باشد افرادی که در روز‌های گذشته، اظهارات غیراخلاقی و غیرمنطقی مطرح کردند در قامت ریاست مجلس قرار بگیرند، قطعا ریاست آقای قالیباف منطقی‌تر به نظر می‌رسد.» او همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش چنین مطرح کرده است: «اعتدال‌گرایان مجلس به ریاست قالیباف در مجلس تمایل بیشتری دارند.»

 

روزنامه نزدیک به قالیباف یعنی صبح نو نیز این اظهارات را تداعی‌گر کارآمدی مجلس به واسطه ریاست قالیباف دانسته و نوشته: بهارستانی که در دوره دوازدهم، میزبان برخی از چهره‌های با تریبون‌های تخریبی شده است، باید به سمت تعدیل سیاسی طیف‌های مختلف پیش برود تا بتواند از گزند دعواهای سیاسی و منفعت‌جویانه دور بماند. رفتارشناسی جبهه‌ها و جریانات سیاسی مجلس دوازدهم می‌تواند ابعاد متعددی از سپهر چهار سال آینده سیاست کشور را نمایان کند.

 

فضای مجلس و بیرون مجلس اما آنقدرها هم به نفع قالیباف نیست؛ شاهد آنکه حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با خبرآنلاین گفته: «قطعا ریاست مجلس آقای قالیباف با چالش‌هایی جدی رو به رو خواهد بود و احتمال این که ایشان نتواند به راحتی ریاست را در دست بگیرد زیاد است، ولی باید دید ترکیب شهرستان‌ها تا چه حد تشکیل شده از نامزدهای ائتلاف است و چه میزان نامزدهای وحدت را شامل می‌شود و این‌ها در ریاست مجلس، به چه جمع بندی خواهند رسید. به هر حال بخشی از علت افت رای آقای قالیباف در تهران به انتظاراتی مرتبط می‌شود که مردم از ایشان داشتند و برآورده نشد و تخریب‌هایی که علیه ایشان در فضای انتخاباتی صورت گرفت نیز بی تاثیر نبود و نکته سوم نیز به برخی از عملکردهای اطرافیان ایشان مرتبط می‌شود که باعث شد رابطه عموم مردم و ایشان را تحت تاثیر قرار دهد.»

 

باید منتظر ماند و دید که در ماه‌های آینده کف ترازو به نفع قالیباف تغییر می‌کند یا به زیان او. اکنون اما این گمانه مطرح است که قالیباف یا رئیس خواهد شد یا اگر به این نتیجه برسد که فضای مجلس به نفع او نیست، قبل از تشکیل مجلس استعفا خواهد! شایعات درباره استفعای او البته پیش از انتخابات نیز مطرح بود لذا نمی‌توان آن را خیلی جدی گرفت. 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.322 seconds.